tag:blogger.com,1999:blog-8730499411373021471.post2648201022245582456..comments2023-06-06T18:53:25.253+03:00Comments on No You Girls Never Know: Disco Dislocated ja asiakaspalvelun tärkeysLaurihttp://www.blogger.com/profile/02893917932797452483noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-8730499411373021471.post-10704236048497723292013-07-22T20:32:38.531+03:002013-07-22T20:32:38.531+03:00No, uskon kyllä että toisaalta kun kerran on (aina...No, uskon kyllä että toisaalta kun kerran on (ainakin useilta kohdin) onnistuneesti järjestänyt yhden isomman tapahtuman ja jatkaa hyvien artistien tuomista, niin porukkaa kyllä löytyy keikoille. Ehkä järjestäjätkin oppivat tästä jotain, kun ovat saaneet oman mielensäpahoituksen ulos. <br /><br />Kun asiaa miettii, niin toi kuvio tuntuu olevan hyvin tyypillinen tapahtumia (oma kokemukseni ehkä lähinnä opiskelijatapahtumia) järjestettäessä, jos takana ei ole jotain oikeasti isoa organisaatiota: Jokin menee aina pieleen, jonka jälkeen kävijät nurisevat ja sitten järjestävät nurisevat keskenään kuinka porukka ei vaan tajuu. Tosin on täysin typerää tehdä se fb-statuksessa, riippumatta siitä oliko kyseessä opiskelijatapahtuma vai iso konsertti.<br />Sranoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8730499411373021471.post-80754664587195835072013-07-15T22:01:35.977+03:002013-07-15T22:01:35.977+03:00No moi, ja kiitoksia kivasta kommentista. Kirjoitu...No moi, ja kiitoksia kivasta kommentista. Kirjoitukseni pointti olikin juuri tuo, että Suomessa asiakkaat tuntuvat olevan pakollinen paha, jotka vain sattumoisin käyttävät palveluita. Sitä ei osata ajatella, että aina löytyy joku toinen taho tai väline, joka sen palvelun hoitaa paremmin ja mukavammin. Sitten ei enää olekaan asiakasta, kun palvelu on kehnoa, eikä palautteeseen reagoida.<br /><br />Disco Dislocatedin tapauksessa on varmasti kyse siitä, että musadiggarit tarjoavat toisille diggareille omasta mielestään siistin kokemuksen, joka toivottavasti on muistakin siisti kokemus. Disco Dislocatedin takanahan ovat muusikot Matti P ja Non-Person. Nyt vaan järjestelyt petti siinä mielessä, että aika monelle se ei ollut siisti kokemus, ja sen paha mieli yritetään kuitata sillä, "ettette vaan tiennyt, mihin tulette". Kenenköhän vika se sitten on?<br /><br />Tuossa olet oikeassa, että keikkajärjestäjät oikeastaan vain tuovat haluttuja bändejä paikalle ja asiat tapahtuvat sitten omalla painollaan. Ongelma ja pelko Disco Dislocatedin kanssa on se, että kun ovat kerran kokeilleet isoa tapahtumaa ja - kuten sanoin - snadisti epäonnistuivat, niin eivät kritiikin takia enää tee isoa tapahtumaa, vaikka tämä oli vasta oppitunti. Nyt tietävät, mitkä ovat ison yleisön odotukset ja miten ison yleisön tapahtuma kannattaa hoitaa. Koska taustalla ovat musadiggarit, niin jotain todella villiä ja innostavaa voi tapahtua suht isossakin mittakaavassa, mikä olisi vain ja ainoastaan siistiä.<br /><br />Reaktiossa on vain sekin puoli, että haluaako kukaan enää tulla paikalle, jos tekijäpuoli vaikuttaa siltä, ettei palaute kiinnosta, koska on oma jengi takana. Tuskin Disco Dislocated hirveästi haluaa kasvaa yli äyräiden, mutta olisi todella iso sääli, jos homma jää pienen piirin omaksi pelikentäksi, jossa pitää olla vain kiitollinen siitä, mitä annetaan. Silloin hommat näivettyvät ja pahasti.Laurihttps://www.blogger.com/profile/02893917932797452483noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8730499411373021471.post-41065284090193278362013-07-15T21:30:01.193+03:002013-07-15T21:30:01.193+03:00Moikka ja kiitos mielenkiintoisesta kirjoituksesta...Moikka ja kiitos mielenkiintoisesta kirjoituksesta (kuten nää täällä olevat kirjoitukset nyt tuppaa olemaan).<br /><br />Vaikka itse keikka olikin kertomasi mukaan loistava, on ikävä kuulla että järjestelyt eivät toimineet. Voiko osasyy olla se, että keikkajärjestäjät eivät koe olevansa asiakaspalvelijoita, vaan ensisijaisesti musiikin ystäviä tms., jotka ystävällisyyttään(tms.) tarjoavat elämyksen muillekin? <br /><br />Pohdin yksi päivä sitä, kuinka keikkajärjestäjät ovat siitä mielenkiintoinen palveluntarjoaja/asiakaspalvelijaryhmä, että he yleensä tarjoavat jotain sellaista, mitä ei muualta saa. Tavallinen ihminen voi luottaa siihen, että jonkun muumimukin saa aina halvemmalla ja/tai paremmalla palvelulla jostain muualta, mutta kuka muu tuo sun suosikkiartistisi Suomeen, ainakaan lähiaikoina? Tällöinhän järjestäjä voi hoitaa hommansa haluamillaan säännöillä, pahimmassa tapauksessa huonosti. <br />Samaan aikaan yhä useampi ihminen kuitenkin haluaa palvelua myös esimerkiksi musiikkitapahtumien yhteydessä, mistä jotkin Ruissin shamppanjateltat(muistaakseni siellä oli sellaisia...) ovat mun mielestä osoitus.<br /><br />Mutta joo, en ollut paikalla tällä keikalla (ja kertomasi perusteella olisin joutunut jättämään väliin töiden takia...) ja varmasti suuri osa oli loppujen lopuksi tyytyväisiä mutta totta kai epäkohdat halutaan tuoda esiin. Vuodatukseni pointtina ehkä on se, että yhä suuremman ryhmän erilaisia palveluntarjoajia(sis. myös esim. bussikuskit :D ) olisi tajuttava olevansa myös jollain tasolla asiakaspalvelijoita(eiväthän ne ilman asiakkaitaan eläisi). Ja kritiikkiin, niin asiakaspalvelussa kuin muussakin työelämässä, olisi kyllä osattava suhtautua kypsästi ja asiallisesti. Vaikka se harmittaa, voi siitä oppia jotain ja huonosti reagoimalla voi pahimmillaan saada pahasti takkiinsa. :D Sranoreply@blogger.com